the HIATUS / Shimmer / 歌詞 和訳

the hiatus  /  shimmer

 

All's inside the line  Before I knew it all 

知らないうちに みんな線のなかに入ってきた

Cold insanity  Holds my memories off

冷めた狂気が 僕の記憶を遠ざける

 

The chemicals are burning off  And I paint a coat in black

化学物質が焼き払い 僕は外套を黒に塗る

Now my car is always stalling out

ここんとこ僕の車はエンストしてばかり

And I don't believe in chance

僕は偶然なんて信じない

Just as hard to come clean again

もう一度きれいになんてなれないよ

Just hard to come clean again

もう一度きれいになんてなれないよ

I'm waking up this time

今度こそ目を覚ますんだ

I'm waking up this time

今度こそ目を覚ますんだ

 

Chemicals are burning off  And it turns 'em blinding blue

化学物質が焼き払い みんな眩ゆい青に変わり

Still my mind will only recognize   The things that make me weak

僕の頭はまだ 自分をうつむかせるものだけを捉えている

Saw my heart it's written across the wall

僕の心が大きく壁に書いてあった

My heart is written across the wall

大きく壁に書いてあったんだ

I'm waking up this time

今度こそ目を覚ますんだ

I'm waking up this time

今度こそ目を覚ますんだ

 

 

Long enough I wait Short enough to pass

ずいぶんと待って 過ぎ去るのはあっと言う間

Strong enough I run Good enough to be

ありったけの力で走れば 上出来じゃないか

 

The chemicals are burning off  And I paint a coat in black

化学物質が焼き払い 僕は外套を黒に塗る

Now my car is always stalling out

ここんとこ僕の車はエンストしてばかり

And I don't believe in chance

僕は偶然なんて信じない

Just as hard to come clean again

もう一度きれいになんてなれないよ

Just hard to come clean again

もう一度きれいになんてなれないよ

I'm waking up this time

今度こそ目を覚ますんだ

I'm waking up this time

今度こそ目を覚ますんだ

 

 

Chemicals are burning off  And it turns 'em blinding blue

化学物質が焼き払い みんな眩ゆい青に変わり

Still my mind will only recognize   The things that make me weak

僕の頭はまだ 自分をうつむかせるものだけを捉えている

Saw my heart it's written across the wall

僕の心が大きく壁に書いてあった

My heart is written across the wall

大きく壁に書いてあったんだ

I'm waking up this time

今度こそ目を覚ますんだ

I'm waking up this time

今度こそ目を覚ますんだ

 

 

I'm waking up this time

今度こそ目を覚ますんだ

I'm waking up this time

 今度こそ目を覚ますんだ

 

Our faces red in the sunset

夕陽が僕らの顔を赤く染める

Creek shimmer golden in your eyes

小川のきらきらした光が君の瞳で黄金色に輝き

Summer songs ring out in my ears  In young hearts

夏の歌が僕の耳や 懐かしい心に鳴り響き

Summer songs plays on all the same

夏の歌はいつだって同じように流れている

 

I'm waking up this time

今度こそ目を覚ますんだ

I'm waking up this time

今度こそ目を覚ますんだ

 

I'm waking up this time

今度こそ目を覚ますんだ

I'm waking up this time

 今度こそ目を覚ますんだ